Opleiding: Bouw aan je communicatie- en marketingverhaal
Verhalen vormen de basis van iedere creatieve en impactvolle communicatiecampagne. Ze zorgen voor een emotionele band met je publiek, ze creƫren een gevoel van betrokkenheid met je onderneming en ze versterken de geloofwaardigheid van je boodschap. Verhalen stellen je zo in staat om complexe informatie, zoals technische informatie of duurzaamheidsdoelstellingen, op een toegankelijke manier te communiceren naar je doelpubliek.
Storytelling valt anno 2025 niet weer weg te denken uit de marketingaanpak van bedrijven. Via verhalen creƫer je meteen een bijzonder sterke emotionele band met je klant. In de workshop door Rudy Pieters van Verhalenmakers ontdek je daarvan verschillende inspirerende voorbeelden. Je begrijpt waarom storytelling zo krachtig is. Via verschillende tips en tricks kun je dat meteen op je eigen bedrijf toepassen. Je gaat ook aan de slag met het Story Design Canvas, een tool waarmee iedereen in 20 minuten een sterk verhaal kan ontwerpen voor elke campagne.
Jan Boudrez, digitaal strateeg bij Starring Jane, deelt je na de middagpauze concrete tips om je eigen verhaal te vertalen naar je communicatiekanalen. De output die je ās morgens creĆ«ert, dient als basis om je communicatiecampagne verder uit te werken. Welke content plaats je op welk kanaal? Hoe bepaal je welke doelgroep je via welk kanaal wil bereiken? En zijn er hulpmiddelen om je communicatiestroom te structureren?
Tot slot krijg je hapklare inspiratie van bouwprofessionals en -ondernemingen die je meer vertellen over hun aanpak op het vlak van communicatie en marketing. Hoe vertalen zij hun missie en visie naar boeiende verhalen? Wat zijn de bouwstenen van hun communicatie- en marketingstrategie? En welke tools gebruiken ze en welke inhoud posten ze waar?
Het programma
9u30: ontvangst
10u: story design met het Story Design Canvas – Rudy Pieters, Verhalenmakers
12u: lunchpauze
13u: verhalen vertalen naar je communicatiekanalen – Jan Boudrez, Starring Jane
14u45: koffiepauze
15u: inspirerende voorbeelden uit de praktijk – tbc
16u30: afsluiter
De sprekers
Rudy Pieters, Verhalenmakers
Rudy Pieters is storyteller, schrijver en een veelgevraagd spreker. Als trainer, coach, consultant en adviseur helpt hij organisaties hun eigen verhalen te vinden, zowel hun grote verhaal als hun vele kleine verhalen. Hij doet dat via Verhalenmakers, waarvan hij CEO is. Het bedrijf ondersteunt organisaties niet alleen, het maakt ook zelf verhalen voor die organisaties, vooral videoverhalen. Rudy was tot 2007 journalist en geeft sindsdien communicatieadvies, vooral over communicatiestrategie en digitale media. Hij leidde negen jaar lang Publiek Centraal, de grote communicatieorganisatie die hij mee had opgericht. Vanaf 2015 ging hij zich specialiseren in storytelling.
Jan Boudrez, Starring Jane
Jan Boudrez is digitaal strateeg en managing partner bij Starring Jane, een middelgroot web agency met een bijzonder focus op de bouwsector en op verenigingen en sectorfederaties. Hij ondersteunt en begeleidt bedrijven en organisaties in het vertalen van hun bedrijfsstrategie naar een digitale strategie mĆ©t concrete actieplannen. Met Ć©Ć©n doel: digitaal en online nog meer inzetten als hefboom onder de business van de klant. Hij is ook co-auteur van de whitepaper āTrends in de bouwsectorā.
Praktische details
Datum: donderdag 20 maart 2025, 9u30-16u30
Locatie: UR.zone, De Pintelaan 347, 9000 Gent (Google Maps)
Inschrijven
De deelnameprijs voor deze opleiding is ā¬199 (excl. BTW).
Voor onze bouwpartners en ambassadeurs is deze opleiding gratis.
Annuleringsvoorwaarden: Je kan tot 5 werkdagen voor deze opleiding kosteloos annuleren. Daarna ben je ons het volledige bedrag verschuldigd. Je kan je uiteraard laten vervangen door een collega als je de sessie niet kan bijwonen.